ארבעה טיפים למיתוג לעסקים

מיתוג ומיצוב נכון של העסק שלכם לא רק יביא לכם יותר לקוחות, אלא גם יסייע לכם לשמור עליהם לאורך זמן. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת בצורה טובה

ברוב המקרים, כאשר אנחנו מדברים על מיתוג, אנחנו מדברים על שם של עסק, לוגו, צבעוניות ותדמית גרפית כללית.

כלים אלה הם הכלים הנפוצים שמשמשים אותנו להעניק לעסק תדמית מסוימת ולמצב אותו בקרב הקהל, אבל קיימים כלים נוספים, כגון מיתוג קולי לעסק, או תוכן באתר, שיכולים להעשיר את המותג ולחדד את המיצוב שלו.

 

טיפ ראשון: הבינו את ההבדל בין מיתוג ומיצוב

ושניהם חשובים מאוד: מותג הוא שם, שמשמש לבדל אותו ממוצרים או שירותים דומים או זהים.

לדוגמא, קחו תפוז. תפוז הוא תפוז הוא תפוז. אבל שימו עליו מדבקה שעליה כתוב "Jaffa" והנה – הוא כבר לא סתם תפוז, אלא תפוז Jaffa. מותג.

אבל מה אומר המותג? מהי הזהות שלו ובמה שונה Jaffa מ- Jiffa?

זהו המיצוב: התדמית שיש למותג ומה הוא אומר. Jaffa הוא תפוז טוב יותר, יוקרתי, שממוצב גבוה. תפוזי Jiffa הם – ובכן? פחות טובים.

 

טיפ שני: השתמשו בכלים מקוריים כדי להעביר מסר ולמצב מותג

בישראל, מיתוג קולי לעסק נחשב כלי די מקורי למיצוב עסקים, כיון שלא הרבה עסקים מנצלים אותו לצורך זה.

ברוב המקרים, המענה הקולי מתרכז בניתוב הפונה והשמעת פרסומות, שלא בהכרח ממצבות את העסק גבוה.

מצד שני, עסק שמשתמש בהמתנה בטלפון כדי להעביר מסרים מועילים תוך כדי העברת מסרים תדמיתיים יכול למצב את עצמו די גבוה, ולקבל תדמית של עסק יחסית גדול עם פניה ללקוח.

 

טיפ שלישי: מצבו את עצמכם בעזרת תוכן טוב

באתר שלכם, בדפים ברשתות החברתיות, במיילרים (ניוזלטר'ס) וכו': תנו ללקוחות מידע מועיל. המידע הזה ישפר את יחסי הציבור שלכם, וימצב אתכם גבוה בין המתחרים בתחום.

לדוגמא: ניוזלטר או מאמר בבלוג שבו אתם דנים בחידושים אחרונים יתרום לבניית תדמית של מומחים בתחום ומי שמעודכנים בחדשות מהעולם ובחידושים האחרונים.

מאמרים שיש בהם טיפים – כמו המאמר הזה – גם הם תורמים למיצוב גבוה של המותג ומשפרים את הזכירות שלו.

 

טיפ רביעי: תישארו בפיג'מה שלכם

"מה?", אתם בטח שואלים עכשיו: "מה עניין פיג'מה?"

ובכן, תסכימו איתנו שלזברה יש תדמית מותג ברורה הודות לדבר אחד, והוא עקביות. למרות ששבוע אחד היא ניסתה לא מעט בגדים שונים, בסופו של דבר היא נשארה בפיג'מת הפסים שלה, וכך אנחנו מכירים אותה עד היום.

היו גם אתם כך: שימרו על תדמית המותג שלכם ועל הנראות שלכם. שמרו על הלוגו, על הצבעים שלו ועל המבנה שלו כך שבסופו של דבר הוא 'ייתפס' וייזכר על ידי כולם. היו עקביים בשימוש בצבעים בעלונים, באתר ובלוגו ושמרו עליהם לאורך זמן.