איך לבחור את פתרון האריזה הנכון ביותר עבורך?

 

פתרון אריזה קובע את הרושם הראשוני שהלקוחות מקבלים מהמוצר ואת היכולת שלו לשמור על תכונות האופי המקוריות גם באחסנה ממושכת. במקביל, פתרונות מן הסוג הזה אמורים להקל על שינוע של מוצרים ממקום למקום ועל הצגתם במדפים ואולמות מכירה. כתוצאה מכך, בעלי עסקים חייבים להשקיע זמן בבחירת פתרון האריזה הנכון ביותר עבורם ולהכיר את השיקולים שמשפיעים על ההחלטה הסופית.

הנה למשל 5 דגשים לבחירת פתרון אריזה אידיאלי:

1. התאמת האריזה לסוג המוצר

תכונות המוצר קובעות את סוג האריזה המתאים עבורו. ההבדל העיקרי הוא בין מוצר יבש ורטוב או שקול ובדיד ויש גם אפשרות לספק אריזה בהתאמה אישית. עם זאת, הדבר החשוב הוא להתאים את האריזה לסוג המוצר תוך התייעצות עם אנשי מקצוע ולפי המפרט המלא. בכל מקרה של דילמה והתלבטות ניתן לנסות כמה אריזות שונות כפיילוט ורק לאחר מכן לקבל החלטה סופית לגבי אריזת קו מוצרים שלם.

2. פונקציונאליות עבור קהל היעד

בעלי עסקים צריכים לחשוב על האריזה מתוך הפרספקטיבה של הלקוחות. הטעות הנפוצה היא להשוות פתרונות אריזה לפי מחיר או עיצוב, אך להתעלם מקהל היעד ומהאופן שבו הוא מתכנן לפתוח את המוצר ולהשתמש בו: בין אם מדובר בחטיפים לילדים שצריכים להיות ארוזים בצורה קלה לפתיחה, באריזת תרופות כגון קמגרה עם סגר מיוחד למניעת פתיחה על ידי תינוקות או במוצרים שמאוחסנים לטווח ארוך באופן שחוסך במקום.

3. ייצוגיות

על אף האמור לעיל, פתרון אריזה ממלא בכל זאת דרישה אסתטית ועליו להיות ייצוגי. כאן בודקים את היכולת של האריזה לשווק את המוצר, לבלוט על המדף ולייצר בידול לעומת מוצרים מתחרים. בשביל לעשות זאת צריך לבחון מה יניע את קהל היעד לפעולה וכיצד למצוא אריזה שתשרת את המוצר מבחינה מסחרית, מיתוגית ועיצובית.

4. אריזה ירוקה

צרכנים בעידן הנוכחי מודעים היטב לחשיבות המחזור - והם מצפים מבעלי עסקים לעשות מאמצים על מנת להשתמש בפתרונות אריזה ירוקים. במידה וקיימת אפשרות לארוז מוצר עם חומרים ידידותיים לסביבה, רצוי לבחור בהם אפילו במחיר גבוה יותר. בטווח הארוך, אריזה ירוקה משרתת את המסר שהעסק רוצה להעביר ומעניק למוצר יתרון אקסקלוסיבי.

5. מחיר

על מנת לבחור את פתרון האריזה הנכון ביותר עבורך עליך להגדיר מראש את מסגרת התקציב. כחלק מהגדרת התקציב צריך לחשוב כמה פתרונות אריזה מעוניינים לייצר, מה צפי המכירות והאם יש דרישות ספציפיות למוצר כמו למשל אחסון בקירור או אריזה שמיועדת לפתיחה חד פעמית. ככל שדרישות אלו היו מוגדרות טוב יותר, כך יעלה הסיכוי לעמוד במסגרת התקציב.

לסיכום, יש המון סוגים של פתרונות אריזה אך בעלי עסקים מכל התחומים יכולים להיעזר באותם פרמטרים על מנת להשוות ביניהם: התאמה לסוג המוצר, פונקציונאליות, ייצוגיות, מחזור - וכמובן עלות.